Skip to main content

Szkolny Ośrodek Kariery

przy Zespole Szkół Technicznych w Radomiu

Szkolny Ośrodek Kariery
Targi Szkół Wyższych
Wystawa Interaktywna MÓZG
MÓZG 2017 - Brain 2017
MÓZG 2016 - Brain 2016
MÓZG 2015
MÓZG 2014
Tworzenie historii
SITA Learning System
Trzy sposoby uczenia
Muzyka a nauka
MindWave Mobile
Krzywa zapamiętywania
Gry edukacyjne
Relaksacja STONE
Mapa umysłu
Professor Why?
Inne
Wyniki testów
Galeria
Informacje o nas
Kontakt z nami
Mapa witryny
Logowanie uczestnika
Linki
Informacje dla maturzystó
Gra
Projekty
Gry edukacyjne

(Wkrótce zdjęcia ze stanowiska)



    Gry komputerowe opanowały niemal cały świat. Wśród użytkowników możemy znaleźć zarówno ośmio - jak i czterdziestoośmiolatków. Służą zabawie, rozrywce, czasem edukacji i na każdym z graczy odciskają swoje piętno. Jednak czy zawsze negatywne?

Steven Johnson, autor książki pt. „Everything bad is good for you” twierdzi, że dzięki grom komputerowym stajemy się mądrzejsi. Zwraca on uwagę na fakt, że złożoność i wielowarstwowość gier wymaga od ich użytkowników planowania i rozwiązywania skomplikowanych problemów. Ponadto naukowcy z University of Rochester udowodnili, że gracze potrafią przyswoić sobie więcej informacji, co oznacza, że więcej, szybciej i na dłużej zapamiętują przedstawiane informacje.

   Gry komputerowe niezwykle silnie stymulują mózg, pobudzając go do wytężonej pracy. Szczególnie w zakresie percepcji wzrokowej, szybkości reakcji, logicznego myślenia, analizowania oraz łączenia posiadanych informacji i wykorzystywania ich głównie w celu zdobycia kolejnych punktów, przejścia na wyższy poziom gry, uniknięcia porażki. Należy jednak pamiętać, że nabyte umiejętności są wykorzystywane także w sytuacjach realnych. Ze względu na swoją interaktywność odgrywają istotną rolę w procesie edukacyjnym. Dzieci najlepiej uczą się przez naśladowanie, a jeśli towarzyszy temu informacja zwrotna, że wszystko jest w porządku, efekty są jeszcze lepsze. Dziecko uczy się przez zabawę szybciej niż w tradycyjny sposób. Według naukowców gry komputerowe sprawiają, że stajemy się coraz bardziej inteligentni. Dlaczego więc nie wykorzystać ich dobroczynnego działania niwelując równocześnie negatywne konsekwencje poprzez świadomy wybór gier umożliwiających rozwój?

Gry logiczne, pamięciowe, puzzle itp. są gorąco polecane przez psychologów i pedagogów. Powołują się na prace szkockich uczonych, dowodzących, że określone gry wyrabiają w dzieciach lepszą koncentrację i pomagają w szybszym rozwiązywaniu zadań. Dzięki nim nasze pociechy mogą ćwiczyć refleks, sprawność manualną i koordynację percepcyjno – motoryczną. Natomiast dostępne na rynku gry strategiczno – ekonomiczne uczą dzieci starsze podejmowania decyzji, rozwiązywania sytuacji problemowych.

Popularne „sieciówki” wpływają korzystnie na nasze zdolności komunikacyjne, przywódcze i umiejętności planowania. Internetowi gracze organizują drużyny, omawiają strategię działania, planują, starają się przewidywać konsekwencje swoich decyzji. Rozwijają zarówno zdolności interpersonalne, jak i wrodzone cechy charakteru. Dają możliwości do ich trenowania i wykorzystania.