Skip to main content

Szkolny Ośrodek Kariery

przy Zespole Szkół Technicznych w Radomiu

Szkolny Ośrodek Kariery
Targi Szkół Wyższych
Wystawa Interaktywna MÓZG
MÓZG 2017 - Brain 2017
MÓZG 2016 - Brain 2016
MÓZG 2015
Dylemat zwrotnicy
Dobry Sen
Zbieg okoliczności
Mechanizm strachu, a wirt
Hipnoza ...
Puls
Spirometria
Fale MÓZGowe
Rzeczy niemożliwe pozorni
MÓZG 2014
Wyniki testów
Galeria
Informacje o nas
Kontakt z nami
Mapa witryny
Logowanie uczestnika
Linki
Informacje dla maturzystó
Gra
Projekty
MECHANIZM STRACHU, A WIRTUALNA RZECZYWISTOSĆ

"Czy wiesz czym jest strach? Chcesz wiedzieć jak możesz oszukać swój mózg

Wirtualna rzeczywistość to nasza przyszłość!

Wirtualna rzeczywistość jest jeszcze głównie ciekawostką,

ale rozwija się bardzo dynamicznie i powoli zaczyna wchodzić do życia człowieka.

 

Strach jest mechanizmem mózgu, 

który przewiduje co stanie się w następstwie tego,

co w danej chwili odbierają zmysły... myśl o tym co może się stać czasami całkowicie nas paraliżuje.

 

Symulacja rozpoczyna się".


     Google VR (ang. virtual reality - wirtualna rzeczywistość) są zbudowane z 2 soczewek i obudowy. Służą one do kreowania iluzji oraz symulowania najróżniejszych sytuacji, np. jazdy na kolejce górskiej, albo przy bardziej zaawansowanym oprogramowaniu nawet sterowania statkiem kosmicznym. Jednym z najpopularniejszych zestawów VR jest Oculus Rift, który kosztuje ok. 500 dolarów i ma dosyć ograniczone możliwości. Zestaw wirtualnej rzeczywistości można zbudować samemu w domu za ok 50 zł i smartfona min. klasy Samsunga Galaxy Note II lub S4, wystarczy zainteresować się projektem Google Cardboard. Są to okulary zrobione z kartonu i obsługiwane przez telefon z systemem Android, który jest wyposażony w oprogramowanie ze sklepu Google Play. Aby je ściągnąć należy wyszukać Cardboard lub VR.


     Na wystawie Mózg 2015 korzystamy z okularów firmy Colorcross, które mają powiększone soczewki względem Cardboard,
oraz posiadają regulowany statyw, który obsługuje telefony o przekątnej od 4 do 6 cali, są więc zestawem w pewnym sensie uniwersalnym. Technologia Wirtualnej Rzeczywistości obecnie jest jeszcze bardziej ciekawostką, ale jest bardzo szybko rozwijana, m. in. nawet przez ucznia obsługującego stanowisko Wirtualnej Rzeczywistości. Jest to przyszłość rozrywki, która powoli wchodzi, do życia człowieka.


KACPER GAJEWSKI


PROPONOWANE APLIKACJE DO VR:



LINKI POSZERZAJĄCE LUB UZUPEŁNIAJĄCE TEMAT: